Hierdie eeu en die toekomstige eeu

Hierdie eeu en die toekomstige eeu

Die Bybel verwys na “hierdie eeu” en die “toekomstige eeu/die eeu wat kom” (vgl. Luk 20:34; Ef 1:21; Heb 6:5). Byvoorbeeld, Jesus sê vir die godsdienstige leiers van Israel tydens die eerste koms dat die lastering teen die Heilige Gees hulle nie vergewe sal word nie, nie in “hierdie eeu nie en ook nie in die toekomende nie” (Mat 12:32). Wat word met “hierdie eeu” bedoel, wanneer het dit begin en hoe gaan dit eindig? Waarna verwys die “toekomstige eeu”?

lees verder
Die laaste dae en die eindtye

Die laaste dae en die eindtye

Gelowiges wat vandag in die “laaste dae” van die Kerk-era leef, verwag die salige hoop en die verskyning van die heerlikheid van die grote God en ons Verlosser, Jesus Christus (vgl. Tit 2:13). Ná die wegraping van die Kerk sal baie mense tydens die verdrukkingstydperk tot geloof kom (vgl. Op 7:9-17). Wanneer hierdie gelowiges sien hoe profesieë oor die verdrukkingstydperk voor hulle oë vervul word, moet hulle opkyk: “En as hierdie dinge begin gebeur, kyk dan na bo en hef julle hoofde op, omdat julle verlossing naby is” (Luk 21:28). Maar of dit nou die laaste dae en/of die eindtye is, in ieder geval, hou “die oog gevestig op Jesus, die Leidsman en Voleinder van die geloof” (vgl. Heb 12:2a).

lees verder
Covid-19 en die eindtye

Covid-19 en die eindtye

Tyd sal leer hoe ernstig Covid-19 is en hoe daarop reageer moet word. Intussen is ʼn derde van die wêreld se bevolking alreeds in ʼn grendelstaat. Sommige besighede gaan dit nie maak nie, mense verloor hul werk, en armoede en hongersnood klop aan die deur. Vir ʼn moontlike biologiese risiko het baie regerings besluit om hul bevolking in ʼn definitiewe ekonomiese Armageddon te plaas. In hierdie artikel sê ek dat Covid-19 nog ʼn krisis is wat misbruik word om ʼn eindtydse agenda te bevorder. Ek motiveer hierdie stelling op drie maniere. Eerstens, die wêreld beweeg na ʼn eenwêreldregering onder die Antichris. Tweedens, ek wys hoe Covid-19 misbruik word om hierdie agenda te bevorder. Waarop die Christen moet fokus kom derdens aan die beurt.

lees verder
Dagbreek!

Dagbreek!

Tipologie vestig nie lering nie, maar versier dit. Christus se tweede koms en die begin van sy koninkryk kan tipologies met “dagbreek”, die “oggend”, “lig” en met sonskyn verbind word.

lees verder
Sieninge oor die Messiaanse koninkryk

Sieninge oor die Messiaanse koninkryk

Twee sieninge oor Christus se Messiaanse koninkryk domineer die teologiese wêreld. Die eerste siening sê dat Christus die Messiaanse koninkryk “alreeds” tydens sy eerste koms opgerig het, maar dat hierdie koninkryk eers tot volle verwesenliking gebring sal word met Christus se weerkoms. Dit is die “Alreeds-maar-nog-nie” siening. Die tweede siening sê dat Christus nie die Messiaanse koninkryk tydens sy eerste koms opgerig nie, maar sal dit doen tydens sy weerkoms na die aarde toe. Dit is die “Nee, nog nie” siening. Hierdie sieninge beïnvloed teologie in die algemeen en lering oor die koninkryk in die besonder.

lees verder
Die Staatgod

Die Staatgod

As ek die “regte wêreld” wil verstaan, raai ʼn vriend my vyf jaar gelede aan, moet ek minder op besigheidsnuus fokus en eerder wêreldwye politieke gebeure bestudeer1. Teologie is nog altyd my belangstellingsveld: nie net wil ek graag sien hoe algemene en spesiale openbaring bymekaar uitkom nie, maar ek staan ook verwonderd hoe die einde reeds van die begin af verklaar is. Ek neem toe my vriend se voorstel aan en kort voor lank het hierdie nuutgevonde wêreld van die politiek my geïnteresseer. Tot my verbasing is die konsepte wat ek raakgelees het eintlik baie bekend.2

lees verder
Die verborgenheid van die vrou in Openbaring 17

Die verborgenheid van die vrou in Openbaring 17

Wat is die verborgenheid waarna Openbaring 17: 5 en 7 verwys? Verwys die verborgenheid na die titel van die vrou: “…op haar voorhoof was ʼn naam geskrywe: Verborgenheid, die groot Babilon…” (Op 17:5; OAV)? Of is die vrou se naam “die groot Babilon” — oor wie daar nou ʼn verborgenheid bekendgemaak word? En indien so, wat is die verborgenheid?

lees verder
Is die wegraping ʼn nuwe lering?

Is die wegraping ʼn nuwe lering?

ʼn Gewilde argument téén die wegraping is dat dit ʼn nuwe lering sou wees en, so gaan die argument verder, omdat dit nuut is kan dit nie waar wees nie (vgl. Ladd 1956:31). Du Rand (2007:317) skryf byvoorbeeld dat die wegraping “eers ná 1830 werklik momentum gekry het toe die drome van ʼn sekere Margaret MacDonald openbaar gemaak is”. Maar is lering oor die wegraping nuut — of is dit dalk oud? En is iets waar of vals omdat dit oud of nuut is?

lees verder
Is die wegraping ʼn “geheim”?

Is die wegraping ʼn “geheim”?

Voorstanders van die lering oor die wegraping sê nie dat die wegraping nou ʼn geheim is of gaan wees nie – asof dit iets is wat slegs ʼn paar ingeligtes van kan weet nie. Die wegraping is ʼn Nuwe-Testamentiese verborgenheid wat God openbaar het. Dit is glad nie ʼn geheim of iets geheimsinnigs of duister nie.

lees verder
Gesprek met die skrywer

Gesprek met die skrywer

FaithEquip het pas ’n nuwe boek vrygestel: God se raadsplan in Christus. Ons het met Jaco Scholtz, die skrywer van die boek, gaan gesels. FaithEquip (FE): Waaroor gaan die boek? Jaco Scholtz (JS): Die boek beskryf die A tot Z van God se raadsplan in Christus. God werk...

lees verder
ʼn Gelykenis vir Plato en Augustinus

ʼn Gelykenis vir Plato en Augustinus

Augustinus, die vader van amillennialisme, was deur Plato se filosofie beïnvloed. Wat het Plato geleer? Hoe vergelyk hierdie Griekse filosofie met God se Woord, spesifiek wat die lering oor die koninkryk betref? Is die koninkryk van God slegs geestelik?

lees verder
Die universele koninkryk en die mediatoriale koninkryk van God

Die universele koninkryk en die mediatoriale koninkryk van God

Gaan gelowiges eendag op ’n wolkie dryf, ’n harp bespeel en basies verveeld rondhang? Hierdie sekulêre uitbeelding van die “koninkryk” is gewild, maar natuurlik totaal en al vals. Dít is nie die koninkryk wat Christus sê ons eerste moet soek nie (vgl. Mat 6:33). Lering oor die koninkryk van God is belangrik; dit was immers die sentrale tema van Christus se bediening tydens sy eerste koms gewees (vgl. Mat 4:17, 23; 9:35; 10:5-7). Jesus het egter nie na ’n abstrakte, oorvergeestelike koninkryk verwys nie. Die koninkryk is so belangrik dat Jesus gedurende die 40 dae voor sy hemelvaart sy apostels weer “oor die dinge van die koninkryk van God” geleer het (Hand 1:3). Hoe kan die koninkryk van God verstaan word, na watter koninkryk het Jesus in die Evangelies verwys?

lees verder
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
product